Nowy port lotniczy w Berlinie napędza Lufthansę

W bieżącym 2012 roku ma zostać uruchomiony nowy port lotniczy Berlin-Brandenburg “Willy Brandt” Airport w Berlinie. Choć początkowo niemiecka linia lotnicza Lufthansa planowała zbazować tam 15 Airbusów z rodziny A320, tak się jednak nie stało, wszystko z powodu opóźnień i ciągłych zmian w terminie otwarcia lotniska i przewoźnik wybrał berlińskie lotnisko Tegel. Furtka zostaje jednak otwarta, z pewnością przewoźnik zaoferuje nowe atrakcyjne kierunki z tego lotniska, tym bardziej, że by umocnić swoją pozycję, przewoźnik dołożył do tej inwestycji 60 mln euro. A więc otwarcie nowego portu to doskonała okazja dla Lufthansy, aby poprzez zwiększenie liczby połączeń pozyskała nowych klientów i umocniła pozycję lidera na niemieckim rynku lotniczym.

Lufthansa

Port lotniczy Berlin-Brandenburg składać się będzie z siedmiu mostów i trzech wysp. Podróżni korzystający z oferty Lufthansy będą mieli do dyspozycji jedną wyspę, która obejmować będzie 12 stanowisk i położona będzie w samym centrum holu głównego. W czasie szczytu liczba stanowisk odprawy zwiększyć będzie można nawet do 22.

Kiedy Willy Brandt zostanie w końcu otwarty klienci będą mogli skorzystać z oferty bogatej interesujący system taryf. Lufthansa planuje wprowadzenie biletów lotniczych w atrakcyjnej cenie od 49 euro, która to już będzie obejmować dodatkowe opłaty lotniskowe. W siatce połączeń ma się znaleźć większość europejskich stolic. Oczywiście i w przypadku tych rejsów pasażerowie będą mieli naliczane mile w programie lojalnościowym Miles&More, na trasach dalekiego zasięgu w tej cenie dostępne będą również posiłki i przewóz bagażu. Pasażerowie będą mogli wybrać pomiędzy klasą biznes i ekonomiczna, co istotne oferta z nowego portu lotniczego w Berlinie lotniska będzie mogła być łączona z ofertą całej Grupy Lufthansy do której należą linie lotnicze SWISS, Germanwings, Brussels Airlines, bmi oraz Austrian Airlines.

Berlin obecnie posiada dwa porty lotnicze, których 25 % ruchu pasażerskiego obsługują przewoźnicy należący do Grupy Lufthansa, odsetek ten stanowi ponad 6 milionów pasażerów w ciągu roku. Budowa nowe lotniska ma zwiększyć możliwości Berlina, a stacjonowanie na nim niemieckiego przewoźnika dało by zatrudnienie nawet 500 osób, dlatego władze lotniska powinny dotrzymać najbliższego terminu i postarać się by Lufthansa zdecydowała się na zbazowanie tam kilku swoich maszyn.

Berlin dzięki piętnastu nowym maszynom będzie posiadał olbrzymią flotyllę 35 maszyn bowiem na pozostałych berlińskich lotniskach stacjonują już 23 statki powietrzne typu A319, A320, A321. Dla wszystkich pasażerów istotną zapowiedzią jest fakt, że w przyszłym roku rozkład zostanie tak zmieniony, aby loty najważniejszych europejskich stolic były realizowane w godzinach porannych, a powroty w godzinach wieczorno-nocnych. Pojawią się również połączenia do Walencji, Bolonii, czy Birmingham. Rozkwit nastąpi w okresie letnim, kiedy to liczba startów i lądowań wzrośnie do ponad tysiąca tygodniowo.

Comments are closed.

X