Linia Lotnicza Finnair szuka oszczędności o sposobów poprawy jakości

FinnairLinia lotnicza Finnair na w czwartym kwartale 2012 roku planuje zmniejszyć swoją flotę średniego zasięgu. Zgodnie z programem oszczędności, który opiewa na kwotę 140 mln euro przewoźnik uziemi cztery maszyny z rodziny Airbusa A320. Wspomniany program zakłada ogromne oszczędności, które mają zostać osiągnięte dzięki optymalizacji siatki połączeń poprzez zbazowanie kilku maszyn i wydajniejsze wykorzystanie pozostałych. Samoloty średniego zasięgu zostaną wykorzystane na większej liczbie połączeń. Finnair zapewnia, że klienci prawie w ogóle tego nie odczują, a wygenerowane oszczędności z pewnością się przydadzą. Również pracownicy nie mają się czego obawiać, bowiem redukcja kosztów nie obejmuje zwalniania pracowników różnych szczebli.

Zakończenie umów leasingowych na cztery najstarsze samoloty z rodziny A320 to najlepszy sposób oszczędności na jaki zdecydował się przewoźnik, wspomniane maszyny wraz z zakończeniem okresu leasingu wrócą do swoich właścicieli, termin ten przypada na październik 2012 roku.

Plan redukcji kosztów obejmuje składa się z kilku istotnych punktów wśród których poza cięciami we flocie znalazły się poprawa pracy działu marketingu i sprzedaży usług,

wybór firmy Swissport do świadczenia usług handlingowych, renegocjacja umowy z Finncatering, a także inne działania mające na celu poprawę efektywności kosztów i szukanie oszczędności.

Fińska linia lotnicza przez ostatnie miesiące 2011 roku starała się dowiedzieć jak poprawić świadczenie swoich usług, aby pasażerowie zarówno na lotnisku, jak i na pokładach samolotów czuli się komfortowo. Siedmiu Quality Hunterów czyli testerów jakości podróżowało samolotami linii Finnair po wszystkich kontynentach szukając możliwości poprawy jakości podróży samolotami przewoźnika. Testerzy swoje doświadczenia opisywali w Internecie, każdy mógł skomentować lub wyrazić swoją opinię biorąc tym samym udział w konkursie. Linia lotnicza Finnair na różne sposoby szuka pomysłów i sugestii mogących poprawić jakość obsługi na lotniskach i podczas podróży. W ostatnim tygodniu do siedmiu testerów dołączył jeszcze jeden, internauta komentujący pracę pozostałych siedmiu, był nim Arjan Tupan, 38-letni przedsiębiorca z Holandii mieszkający na Łotwie. To jego komentarze okazały się najlepsze.

Internauci mają wiele pomysłów, najzabawniejsze z nich to między innymi wprowadzenie występów karaoke podczas lotu czy wirtualnych rozgrywek szachowych, ktoś zaproponował także wegetariańskie lotu a także szybką randkę na lotnisku, kapituła składająca się z zarządu portu lotniczego Helsinki oraz przedstawicieli przewoźnik rozważa każdy pomysł. Najlepsze z nich zostaną zrealizowane, a ich autorzy zostaną nagrodzeni za swoją innowacyjność. Akcja została powołana w celu poprawy wygody podróżowania, wszelkie rozwiązania można było zgłaszać do końca listopada, teraz obie spółki dokonują wstępnej selekcji a wraz z nowym rokiem dowiemy się który pomysł wyszedł zwycięsko.

Comments are closed.

X