Dobre wyniki i nagrody LOT-u

LOTPolskie Linie Lotnicze LOT nagrodzone. Narodowy przewoźnik planując otwarcie połączenia na trasie Warszawa – Hanoi zainaugurował kampanię marketingowa pod hasłem „Kampania Wietnam”. Celem kampanii była promocja nowego połączenia. Projekt został doceniony przez branże reklamową, dlatego po raz pierwszy w historii otrzymał nagrodę komunikacji marketingowej Effie. Polskiego przewoźnika uhonorowano brązową statuetką na gali z okazji XII edycji konkursu Effie. Wydarzenie miało miejsce w Teatrze Wielki w Warszawie, gdzie nagrodę odebrała Dorota Haller, pełniąca funkcję dyrektora marketingu i produktu.

Konkurs Effie jest jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeniem w świecie marketingu. Jak powiedziała pani Dorota Haller „to marzenie każdego marketera. To nagroda dla super teamu PLL LOT oraz naszych Agencji DDB Warszawa i Universal McCann”.

Kampania LOT sprawiła, że w szybkim tempie wśród Polaków jaki i mniejszości wietnamskiej w Polsce zbudowano istotność nowego połączenia pomiędzy Warszawą a Hanoi. Ten aspekt stanowi o sukcesie podjętych działań.

Konkursowe jury przyznało kampanii LOT-u najwięcej głosów., wśród grupy jurorów znaleźli się m.in. marketerzy, eksperci ds. mediów, pracownicy różnych instytutów badawczych, a także przedstawiciele agencji reklamowych.

Warto również wspomnieć, że Polskie Linie Lotnicze LOT poprawiły dynamikę przewozów biorąc pod uwagę trzy pierwsze kwartały bieżącego roku. Przewozy krajowe wzrosły o 21 procent, kolejne rejsy średniodystansowe także wzrosły o 11 procent, jedynie na trasach długodystansowych zanotowano spadek, wiąże się to z cięciami na trasach do Ameryki Północnej i Azji, a także oczekiwaniem na dostarczeniem w przyszłym roku Boeingów 787 Dreamliner.

Wskaźnik ukazującym stan polskiego przewoźnika jest średni współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich w samolotach. Po trzech kwartałach tego roku balansuje on na poziomie około 75%, natomiast podczas szczytu sezonu letniego, czyli cały trzeci kwartał 2011 r. wyniósł dokładnie 81 procent.

Co istotne narodowy przewoźnik działalność podstawową zakończył przychodem na poziomie 109 procent w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Mimo iż koszty paliwa wzrosły w tym roku aż o 27 procent, to całkowite koszty spółki wzrosły zaledwie o 4 procent. Linie lotnicze LOT były zmuszone wydać aż o 221 mln złotych na paliwo więcej, niż rok wcześniej również wynik finansowy udało się poprawić o 44 mln złotych, a dokładnie zmniejszyć straty z 96 do 52 mln złotych. Przewoźnik ma powody do zadowolenia, działalność podstawowa przyniosła zysk w kwocie ponad 67 mln złotych, zaś wynik netto ostatecznie plus 5,4 mln złotych.

Pasażerów z pewnością ucieszy fakt, że liniom udało się również poprawić swoją punktualność z 79 procent do 83. Na dobry wynik wpłynęły przede wszystkim rejsy wykonane w trzecim kwartale 2011 r. Jeśli chodzi o regularność przewoźnik także zaskakuje, choć to zaledwie 1 procent wzrost sprawia, że LOT jest co raz bliżej perfekcji.

Comments are closed.

X